Cпоживач не сплутає горілку «Belenkaya» з горілкою «Belenkaya»?
Була собі в Україні горілка «Біленька», а в Росії – «Беленькая» і належали вони різним власникам. Раптом російський власник вирішив спробувати зареєструвати свою ТМ в Україні.
Позначення «Belenkaya» (заявка № m201318952) відмовлено в реєстрації через те, що воно схоже настільки, що його можна сплутати з декількома словесними знаками, зокрема «BELENKAYA» (свідоцтво № 154004) відносно товарів 33 класу МКТП (зокрема, горілка).
Не погодившись, заявник оскаржив відмову до Апеляційної палати ДСІВ, яка 18.06.2015 р. винесла рішення на користь апелянта. Найдивовижніше в рішенні – це аргументація колегії (http://sips.gov.ua/i_upload/file/18062015-decision-tm_Belenkaya-LATYNYTSIA.pdf).
На 4-ій сторінці рішення колегія Апеляційної палати дійшла висновку, що заявлене позначення схоже настільки, що його можна сплутати з протиставленими знаками для таких самих та споріднених з ними товарів.
Втім колегія не зупинилась і вирішила розглянути всі фактичні обставини, особливо тривалість використання знака – можливо там приховано шанс на правову охорону?
Апелянт надав дослідження, які дозволили колегії констатувати, що завдяки тривалому використанню відносно товару «горілка» позначення «Belenkaya» набуло розрізняльної здатності у споживача саме відносно компанії виробника.
На 7-ій сторінці рішення колегія повідомляє, що відсутні підстави вважати, що споживачі можуть сплутати продукцію, марковану знаком апелянта, з продукцією, маркованою протиставленими знаками.
І ще раз – позначення тотожні, але однорідні товари, марковані цими позначенням споживач не сплутає. Тобто споживач не сплутає горілку зі знаком «Belenkaya» з горілкою зі знаком «Belenkaya»!
Я передивився, чи не внесли в Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» раптово ці драматичні зміни? Ні, Закон так само відокремлює відсутність розрізняльної здатності від введення в оману щодо особи, яка виробляє товар, і тим паче – схожість настільки, що можна сплутати між раніше зареєстрованим знаком і заявленим позначенням.
Залишається маленьке питання – яким нормативним актом дозволена реєстрація ТМ, якщо заявлене позначення ОДНОЧАСНО є схожим настільки, що його можна сплутати з іншим (оцінка схожості відбувається стосовно споживача, а не працівника Укрпатенту), але споживач не сплутає однорідні товари, марковані однаковими позначеннями різних виробників?
Мені здається, що власник української ТМ «Belenkaya» має більш ніж достатні підстави звертатись до суду з оскарженням цього рішення.
Якщо сподобалось — поділіться в соц.мережах та підпишіться, щоб першим отримувати нові публікації корисного юридичного контенту.
Навігація
Попередня публікація: ← Зустрічний позов в господарському процесі як зловживання правом
Наступна публікація: Ответственность за нарушение авторского права без вины →